Hírek

Díszkivilágítást kapott a Megyeri híd

Szombaton nyílt napot tartottak a már majdnem teljesen kész hídon, a környékbeliek és a többi kíváncsi hídjáró talán utoljára csodálhatta meg gyalogosan az impozáns építmény minden apró részletét.

Egész napos hídavatást tartottak az utolsó nyári napok legragyogóbbikán a rég várt, hamarosan az autósok által is birtokba vehető átkelőn. Aki vállalkozott az oda-vissza négy kilométeres (a híd 1862 méter hosszú) sétára, nem bánta meg. A Budáról, jobban mondva Budakeszi környékéről, érkezők, jobban jártak, fokozatosan közelítették meg a már messziről is hatalmasnak tűnő, emblematikus pilonokat. Az A betűt formázó hídtartó pillérek száz méter magasak, és egymástól 300 méter távolságban emelkednek.A két pilon közötti hídszakaszon teljes szélességében lehetett sétálni, míg előttük a budai oldalon kirakodóvásár és lángosos-kolbászos standok várták a látogatókat. A Pestről, Dunakeszi felől érkezők szinte rögtön a pilonok alatt találhatták magukat.


A híd gyalogútjait lezárták, ugyanis este lézershow-t és tűzijátékot rendeztek, a rakétákat pedig a híd 2 szélén állították fel. Így csak a kétszer kétsávos útpályáról csodálhatták a járókelők a nem mindennapi kilátást a budai hegyekre, a Szentendrei-szigetre és a Dunára. Bár láthatóan leginkább a felfelé nézés foglalta le a hídon sétálókat, ami nem véletlen, a száz méter magas pilonok kifejezetten bámulnivalóak. Nyakfájásig lehetett csodálni az A betű alakú pilléreket és a kilencvenhat drótkötelet, amelyek helyükön tartják a hídpályát.


A szervezők nem csak nézelődést tervezték be a látogatóknak, délelőtt futóversenyek várták a kicsiket és nagyokat, majd kora délután néhány órára a biciklisek vehették birtokukba a sávokat. Késő délután az ország minden részéről érkezett mazsorettek tartottak bemutatót. Este 6 óra körül volt légi bemutató, bár egész nap lehetett látni kisebb gépeket elsuhanni a pilonok és drótkötelek felett.


Bár még az utolsó simításokat el kell végezni a hídon (június közepén emelték helyére az utolsó elemet), például a budai oldal útjelző táblái még nincsenek a helyükön, de a díszkivilágítást már felszerelték. Mindkét pilon kereszttartók feletti részét üvegfallal burkolták be, ez még jobban kiemeli Sápi János (CÉH Tervező és Beruházó és Fejlesztő Zrt.) által tervezett világítást.