Hírek

Philippe Starck

STARCK recalls spending his childhood underneath his father’s drawing boards, hours spent sawing, cutting, gluing, sanding, dismantling bikes, motor cycles and other objects.

Jónéhány év és számos prototípus után, az olaszok őt tették felelőssé a berendezési tárgyainkért, Mitterand elnök őt kérte fel, hogy változást vigyen az Elysées Palotába, a Café Costesből Le Café lett, az ő keze nyomán vált a Royalton és a Paramount New York-ban a hotelvilág új klasszikusaivá, valamint Japánt olyan építészeti különlegességekkel árasztotta el, amelyek az expresszionista építészet vezető képviselőjévé tették őt. A környezet és az emberiség iránti tiszteletét felismerték Franciaországban, ahol őt bízták meg a párizsi École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs és a bordeaux-i reptér irányítótornyának megtervezésével.


Külföldön tovább folytatja a jelentősebb városok hagyományainak és kultúráinak felpezsdítését szerte az egész világon, mindezt úgy, hogy ő végezte a Hong Kongban található Peninsula Hotel étterem, a mexikói Teatron, a Miamiban lévő Hotel Delano, a Los Angeles-i Mondrian, a New York-i Asia de Cuba étterem dekorálását és egy csomó más projektet menet közben Londonban és másutt. Olyan képességgel rendelkezik, hogy amivel megbízzák, azt rögtön varázslatos, örömteli és egyfajta találkozóhellyé változtatja. A mai világ jóhiszemű, lelkes polgáraként úgy véli, kötelessége, hogy megossza velünk mindent felforgató elképzelését egy jobb világról, amely ugyan a sajátja, mégis bárki számára alkalmazható.


Fáradhatatlanul küzd azért, hogy megváltoztassa a mindennapi életünk valóságát, átnemesítve gyökereinket és létezésünk legmélyebb forrását az ő általa elképzelt változások nyomán. Megörökíti a tenger alapvető hangulatát a Bénetau számára, a fogkefét előkelő tárggyá változtatja, kicsavarja a citromot, csak pont a rossz irányba és még a TV készülékeinket is sokkal izgalmasabbá varázsolja, amikor belecsempészi a saját érzelmes stílusát  a Thomson elektronikus világába. Arra is időt fordít, hogy megváltoztassa a tésztánkat, a hamutartóinkat, lámpáinkat, fogkeféinket, ajtókilincseinket, evőeszközeinket, gyertyatartóinkat, edényeinket, késeinket, vázáinkat, óráinkat, robogóinkat, motorkerékpárjainkat, íróasztalainkat, ágyainkat, csapjainkat, fürdőkádjainkat, mosdóinkat… egyszóval, egész életünket. Az általa egyre lenyűgözőbbnek talált élet, amely a ruhák, alsóneműk, cipők, szemüvegek, karórák, ételek, tisztálkodási szerek… révén közelebb hozta őt az emberi testhez, úgy van meghatározva, hogy ezáltal tervei, mint mindig, a természet és az emberiség jövőjének tiszteletén alapulnak.


A világ múzeumai tévedhetetlenek. Párizs, New York, München, London, Chicago, Kiotó, Barcelona – mind kiállítják a műveit, akár egy művésznek. A díjak és kitüntetések csak úgy záporoznak felé: az év dizájnere, az ipari formatervezés nagydíja, a “dizájn Oscar”, Officier des Arts et des Lettres elismerés, a Monaco Show Boats és sok más.


Őrült, szenvedélyes, ugyanakkor rendkívül világosan érthető, szünet nélkül tervez, mindenféle szükségszerűség nélkül, a magára és másokra vonatkozó sürgetés érzésétől vezérelve. A munkáin keresztül érint meg bennünket, amelyek valóban nagyszerűek és intelligensek, viszont leginkább azért tud hatni ránk, mert szívét-lelkét beleteszi mindabba, amit csinál, olyan tárgyakat alkotva, amelyek kiválóak és emellett gyönyörűek is – ED MAE COOPER (újságíró).