Hírek

10%-kal nagyobb forgalom megfelelő üzletvilágítással

fő honlap

 

A Zumtobel rendszeresen publikál kutatásokat a fénnyel kapcsolatosan, legfrissebb tanulmányuk a vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát vizsgálja.

A Limbic tanulmányban a Zumtobel 3 eltérő megvilágítási módot tesztelt, melyekkel különböző célcsoportokat céloztak meg. A tanulmányból kiderült, hogy a megfelelő világítás vásárlásra ösztönzi a vásárlót, azonban ahhoz, hogy tudjuk, melyik a megfelelő világítási mód, ismernünk kell a célcsoportunkat. A komfortérzet és a tárgyak megfelelő, a vásárlói ízlés szerinti prezentálása kiemelten fontos, egyes kutatások szerint ugyanis a vásárlásaink 95%-a tudat alatt dől el.

A kutatásban 3 fő csoportot határoztak meg:

 

balance honlap

 

Balance: a tradicionális beállítottságú vásárlók az egységes meleg fehérrel történő kiemelő világítást tarották a leginkább komfortosak.

 

domi honlap

 

Dominance: a határozott beállítottságú vásárlók az egyenletes diffúz megvilágítást tartották komfortosnak.

 

stimulance honlap

 

Stimulance: kalandvágyók és hedonisták pedig a kontrasztos, az alacsony általános világítás szintet és a magas kiemelő világítási szinttel keverő boltbelsőt találták a leginkább komfortosnak.

A vásárlói szokásokat kutató Gruppe Nymphenburg kutatócsoport a Zumtobellel karöltve egy németországi Gerry Weber üzleten tesztelte mindezt élesben. Az eredmények azt mutatták, hogy a többi Gerry Weber üzlethez képet 10%-os forgalomnövekedést produkált az a bolt, ahol a vásárlói célközönség habitusának figyelembevételével alakították át a világítási rendszert.